Passenergy: Innovatie om maximaal energie te besparen

Om tegemoet te komen aan de steeds veranderende behoeften van klanten ondersteunt Screen Services hoteliers met kant-en-klare geconnecteerde oplossingen. Al meer dan 30 jaar staat dit bedrijf aan de top van de technologie en vindt het de klantervaring opnieuw uit met duurzame apparatuur en hoogwaardige services.
In 2024 won Screen Services de prestigieuze Hotel Equipment & Supplies Innovation Award op Horeca Expo voor zijn nieuwste service: Passenergy, een innovatieve en energiebesparende technologie die de horecasector belooft te transformeren.

Passenergy: innovatie voor energie-efficiëntie
Nu de gas- en elektriciteitsprijzen vanaf januari opnieuw zullen stijgen, moeten hotels oplossingen vinden om hun kosten en ecologische voetafdruk te beperken. BRUGEL , de Brusselse energieregulator, wijst erop dat deze stijging de winstmarges van bedrijven extra onder druk kan zetten wat dan weer een negatief effect kan hebben op de klantervaring. Dit is waar Passenergy om de hoek komt kijken.

Deze draadloze oplossing biedt een energiebesparing tot 30%. Met behulp van geconnecteerde sensoren op ramen en deuren, een thermostaat en aanwezigheidssensor in elke kamer wordt de temperatuur intelligent geregeld.

Bijvoorbeeld :

  • De verwarming wordt uitgeschakeld zodra er een raam wordt geopend.
  • Als een kamer niet bezet is (info die Passenergy haalt uit het PMS-systeem) verlaagt het systeem automatisch de temperatuur.
  • Voordat een klant arriveert, wordt de temperatuur verhoogd voor optimaal comfort.

Een centraal dashboard stelt de hotelier in staat om het energieverbruik in het hele gebouw gade te slaan, de kamers die het meeste energie verbruiken te identificeren en de instellingen al dusdanig aan te passen.
Deze aanpak combineert energie-efficiëntie met respect voor het milieu en voldoet aan de verwachtingen van gasten die steeds gevoeliger worden voor duurzaamheid.
Juliette Châron voegt hieraan toe: “We hopen dat overheden en verenigingen deze initiatieven zullen steunen, met name door middel van uitrustingssubsidies of milieulabels.

Innoveren voor een duurzame toekomst
De Passenergy technologie is niet alleen een antwoord op de huidige energie-uitdagingen; het is tevens een kans om de winstgevendheid te verhogen en de klantervaring te verbeteren. Wanneer de energiekosten stijgen, kies dan voor innovatie en zet deze beperking om in een concurrentievoordeel.

Andere oplossingen op maat voor een optimale klantervaring
Klanten van vandaag zijn op zoek naar een technologisch comfort dat vergelijkbaar is met het comfort dat ze thuis of op kantoor ervaren. Of ze nu op vakantie zijn of op zakenreis, ze verwachten dat geconnecteerde oplossingen hun dagelijks leven gemakkelijker maken. Om aan deze verwachtingen te voldoen, biedt Screen Services een scala aan services, waaronder hoogwaardige Wi-Fi, interactieve tv, Chromecast, digital signage, telefonie, videobewaking, minibars en kluisjes.

Juliette Châron, directeur van Screen Services, legt uit: “We ontwikkelen à la carte projecten voor een breed scala aan klanten, van hotels tot campings en studentenhuizen. Onze kracht ligt in ons vermogen om elke oplossing op maat te maken en tegelijkertijd een hoogwaardige service te garanderen dankzij onze interne teams. We beheren alles zelf, van ontwerp tot onderhoud, zonder beroep te doen op onderaannemers.”
Onder de representatieve realisaties is het Mix hotel in Watermaal-Bosvoorde een opvallend voorbeeld. Met zijn 180 kamers en hoogwaardige infrastructuur illustreert dit hotel de diversiteit en uitmuntendheid van de faciliteiten van Screen Services.

EEN VRAAG? EEN PROJECT?
Onze experts geven u graag advies over de service die het beste bij uw behoeften past.
info@screenservices.bewww.screenservices.be – +32 2 247 93 50