Louvre Hotels wil 8 op 10 hotels renoveren

De Louvre Hotels Group lanceert een strategisch plan met als doel tegen 2028 bij de drie best presterende merken te behoren in de landen waar de keten actief is. Het plan omvat ook een grootscheeps renovatieplan. Zo neemt de hotelgroep zich voor om 80 % van de eigen hotels te renoveren.

Louvre Hotels Group is een grote speler die in Frankrijk en Europa merken als Campanile, Premiére Classe en Golden Tulip heeft. De groep introduceert dit jaar een vijfjarig strategisch plan om marktaandeel te winnen. Het megaplan omvat onder meer een merkstrategie, waarbij ook het design wordt veranderd om de visibiliteit en de flexibiliteit te vergroten. Tevens gaat men ook de banden met de franchisenemers nauwer aanhalen door onder meer een nieuw serviceplatform te introduceren.

Renovatie- en uitbreidingsplan

De hotelgroep presenteert een uitgebreid renovatieplan. Voor het einde van 2028 wil Louvre Hotels 80 % van haar hotelpark gerenoveerd hebben. Daarnaast wil de groep de hotelportefeuille in de nabije toekomst sterk uitbreiden. Zo wil men in Frankrijk, de historische markt van Louvre Hotels, tussen 2024 en 2028 een uitbreiding van meer dan 200 hotels realiseren. In China zullen tijdens dezelfde periode 265 hotels worden geopend, waardoor er bijna 40.000 kamers bijkomen. In India is de ambitie om een 50-tal hotels te openen, terwijl er in de rest van de wereld de komende 5 jaar meer dan 120 hotels worden geopend.

Merkstrategie

De groep heeft de merkstructuur geherdefinieerd om een sterk portfolio op te bouwen met de focus op concepten en gastbeleving. Dit plan werd ontwikkeld rondom de toonaangevende merken in het economy en middensegment: Première Classe, Kyriad Direct, Kyriad, Campanile en Kyriad Prestige. Deze strategie wordt aangevuld met twee hybride merken; Hosho en Tulip Hôtels & Résidences, evenals Golden Tulip, met een hogere positionering.

Campanile is het belangrijkste en historische merk van Louvre Hotels Group. De groep wil van een verblijf in dit middenklasse segment een bijzonder moment maken. Om deze belofte na te komen, zijn de designs volledig vernieuwd. Het aanbod food wordt opnieuw geïnspireerd door de traditionele Franse keuken.

Het relatief recente merk Tulip Hotel & Residences vertegenwoordigt binnen de hotelgroep hybride en innovatieve concepten die inspelen op veranderende hotelvoorkeuren bij zowel leisure als zakelijke gasten.

Plan voor franchisenemers

In 2024 wordt een platform gelanceerd dat alle diensten omvat die de groep aan zijn franchisenemers aanbiedt. Dit platform is ontworpen om flexibiliteit en eenvoud te brengen en tegelijkertijd de relatie tussen franchisegever en franchisenemer te stroomlijnen. Beschikbare diensten zijn onder andere technische- en ontwerp support om investeerders te ondersteunen bij hotelrenovaties, optimalisatie van inkomsten, evenals een vernieuwd inkoopplatform. Bovendien zullen digitale management- en reserveringstools (zoals CRS of PMS) worden geoptimaliseerd om de dagelijkse werkzaamheden in hotels te vergemakkelijken.