Nederlands eerste hotelmerk Golden Tulip al 60 jaar een begrip

Dit jaar blaast Golden Tulip alweer 60 kaarsjes uit. De keten werd in het jaar 1962 opgericht en was in Nederland het eerste initiatief op het gebied van samenwerking in de hotellerie. Het jubileumjaar zal gevierd worden met onder meer speciale arrangementen, gratis consumpties voor gasten met hetzelfde geboortejaar en winacties voor de hotelgasten.

Over de oprichters
Aanvankelijk waren er zes Nederlandse hotels betrokken bij de oprichting. Zes succesvolle zelfstandige hotels die hun krachten wilden bundelen om de concurrentie aan te kunnen gaan met de sterk opkomende Amerikaanse hotelketens. Eén van de hotels die betrokken was bij het prille begin is nog steeds onderdeel van de keten: Golden Tulip Hotel Central in Den Bosch van de familie Rademaker. Directeur Karin Rademaker, die het stokje overnam van haar vader Tonny Rademaker, vertelt: “Mijn vader was vanaf het begin enthousiast en heeft zijn schouders er mee onder gezet onder het motto “samen bereik je meer dan alleen”. Hij had een duidelijke visie, keek niet alleen naar zijn eigen hotel, maar nam het voortouw voor de hele sector. Hij had een sterke drijfveer voor het slagen de nieuwe keten, en wij zijn tot op vandaag loyaal gebleven aan het merk.”

Jubileum acties
Op de speciale actie website www.goldentulip60jaar.nl zijn de jubileumarrangementen te vinden. Ook is het mogelijk om hier een selfie te uploaden die gemaakt is in één van de hotellobby’s waar een groot billboard te vinden is waar men voor kan staan. Vijf gasten met de leukste en gekste foto zullen een glimmende Golden Tulip city bike winnen.

Verder krijgen gasten die in hetzelfde jaar als Golden Tulip geboren zijn de mogelijkheid om een voucher te ontvangen die in te wisselen is voor een drankje in de bar. Proost op deze mooie leeftijd!

En omdat de tulp centraal staat, zijn er met de Floriade aparte afspraken gemaakt voor zakelijke relaties van de hotels. De Wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade wordt sinds 1960 één keer per 10 jaar georganiseerd en zal in 2022 plaatsvinden in Almere.

Naast deze Benelux activiteiten zullen de Golden Tulip hotels in andere landen ook speciale acties organiseren voor gasten, boekers en medewerkers van de hotels in dit bijzondere jaar.

Golden Tulip door de jaren heen

1962:    Zes onafhankelijke hoteliers beginnen Golden Tulip Hotels Holland.

1975:     Golden Tulip gaat een samenwerking aan met KLM en ontwikkelt zo een groot wereldwijd netwerk.

1993:     Golden Tulip introduceert Tulip Inn (3 sterren).

2006:    Een nieuw internationaal luxe merk genaamd ‘Royal Tulip’ wordt geïntroduceerd.
Deze vijfsterrenhotels die voldoen aan de meest luxueuze faciliteiten.

2009:    Golden Tulip wordt overgenomen door Starwood Capital en gaat een strategische alliantie aan met Louvre Hotel Group.

2015:    Starwood Capital Group en Jin Jiang International Holdings Co., Ltd. kondigen aan dat de verkoop van Louvre Hotels Group definitief is. In de Benelux  vertegenwoordigt  Louvre Hotels Group de merken Golden Tulip, Tulip Inn,  Campanile en Première Classe.

2022:     Golden Tulip bestaat 60 jaar en is in die jaren een wereldwijd merk geworden met meer dan 160 hotels in 39 landen.

Over Golden Tulip Hotels
Golden Tulip Hotels zijn in de jaren zestig in Nederland opgericht en hebben zich sindsdien over de hele wereld uitgebreid, dankzij de voortdurende inzet om aan de veranderende behoeften en verwachtingen van de gasten te voldoen. Als onderdeel van Louvre Hotels Group is het merk aanwezig in 39 landen met meer dan 160 luxehotels.

Elk hotel streeft naar hoge kwaliteitsnormen, terwijl het de lokale cultuur omarmt. Golden Tulip hotels bieden een speelse kijk op leven, werk en reizen. Door het Nederlandse erfgoed in ere te houden, moedigt de keten zijn gasten aan om werk en ontspanning te combineren, en unieke en speelse ervaringen te delen!

Over Louvre Hotels Group         
Louvre Hotels Group is een belangrijke speler in de wereldwijde hospitality, met een portefeuille die nu meer dan 1.600 hotels in 54 landen omvat. De groep heeft een volledig hotelaanbod, van 1 tot 5 sterren, met de historische merken van de Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn en Première Classe), de 5 merken van het Sarovar-netwerk in India, de Franse groep Hôtels & Préférence en het merk Tempting Places. De groep heeft ook een distributieovereenkomst met de groep Barrière. Louvre Hotels Group is een dochteronderneming van Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., de 2de hospitality groep ter wereld.

Zie voor meer informatie www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*