WAT KUN JE VERWACHTEN VAN The Independent Hotel Show Amsterdam?

DE INTERNATIONALE BOETIEKBEURS VOOR HOTELIERS

Op 14 en 15 maart vindt de Independent Hotel Show plaats in RAI Amsterdam. Meer dan 200 exposanten en 40 industry-leaders laten de nieuwste ontwikkelingen zien voor onze branche. Het overkoepelende thema is: The Five Senses of Hospitality. In dit artikel geven we alvast een overzicht van wat je kunt verwachten van deze inspirerende internationale ‘boetiekbeurs’ voor hoteliers uit België, Duitsland en Nederland.

Totaal anders

De van oorsprong Engelse Independent Hotel Show vindt voor de derde keer plaats in Amsterdam. “Maar het programma is weer totaal anders dan de eerste twee edities,” zegt beursmanager Mieke Berkers. “We willen altijd inspelen op de behoeften van de hotelier van dit moment. We zijn voortdurend in gesprek met hotelmanagers uit verschillende landen om te weten wat er speelt in de branche en met trend-forecasters die ons vertellen wat er de komende tien jaar gaat gebeuren. Als mensen de moeite nemen om naar Amsterdam te komen, dan moet het aanbod relevant zijn. We zijn dit jaar erg selectief geweest als het gaat om merken die op de vloer staan. Het is leuk om 15 beddenmerken te laten zien, maar wij hebben liever de vier allerbeste en meest innovatieve. De kernthema’s zijn dit keer branding, de toekomst van het reizen, generational intelligence en wervingsstrategie. Ook duurzaamheid, en dan met name gericht op het besparen van kosten in een tijd waarin energie en food-kosten de pan uit rijzen.”

The Circular Lab

Nieuw is het Circular Lab. Hier vind je verschillende start-ups die milieuvriendelijke innovaties en designoplossingen presenteren die hoteliers kunnen helpen met het duurzaam maken van hun bedrijf. Ook nieuw zijn het HR en het Energy Saving Quarter. Deze ruimtes zijn toegevoegd om tastbare en kosteneffectieve oplossingen te laten zien voor de twee grootste uitdagingen binnen de hotelindustrie van dit moment. Hier staan toonaangevende leveranciers en experts die kunnen helpen met het behalen van de duurzaamheids- en de wervingsdoelstellingen van jouw hotel.

Wijn en live-muziek

Mieke Berkers: “We willen geen standaard ‘beurs’ zijn, vandaar dat we dit woord ook zoveel mogelijk vermijden. We besteden heel veel aandacht aan het design. Je hebt soms eerder het idee dat je door een hotellobby loopt dan over een beursvloer. Dit jaar hebben we de paden genoemd naar Amsterdamse straatnamen. Dat maakt het allemaal iets gezelliger. Ook hebben we deze editie de openingstijden verruimd, om meer mensen de kans te geven om langs te komen. De eerste avond zijn we open tot 19 uur, want mensen vinden het leuk om na het bezoek aan de Independent Hotel Show nog even te netwerken onder het genot van een glas wijn en fijne live-muziek.”

Awards

Eveneens een nieuwe toevoeging zijn de IHA Awards. Mieke Berkers: “Dit wordt voor mij een hoogtepunt. Ik vind het geweldig om succesvolle ondernemers en/of changemakers een plekje op het podium te geven. De hotellerie is een mooi vak en ik vind het leuk om anderen in het zonnetje te zetten. We reiken een prijs uit voor de beste Independent Hotelier, het beste hotelconcept en het beste Hotel Partnership of the Year. Want we vinden het belangrijk dat hotels en merken nog beter gaan samenwerken om nieuwe diensten en producten te creëren die de industrie verder brengen, dus vandaar dat we ook hiervoor een award in het leven hebben geroepen.”

www.independenthotelshow.nl

Bijzondere leveranciers 

Dit jaar zijn er weer verschillende nieuwe leveranciers die hun producten presenteren. In totaal meer dan 200 bijzondere merken op het gebied van design, technische tools, maar ook care-products, en fashionable bedrijfskleding. We lichten er vast een paar uit:

Wever & Ducre lighting

Dit Belgische bedrijf levert verlichting. State-of-the-art armaturen die rechtstreeks uit België worden geleverd. Opvallend door hun prachtige design en hoogwaardige constructie. De naam staat voor Werklust VERtrouwen, DUrf en CREativiteit, dus dat belooft veel.

Mettre a Table

Mettre a Table is (exclusief) leverancier van topmerken op het gebied van glaswerk, bestek en porselein. Daarnaast levert Mettre a Table advies bij ontwerp en realisatie van buffetinrichting, roomserviceconcepten, keukeninventaris en vooral ‘de gedekte tafel‘.

Aquaconcept

Deze Belgische fabrikant van doucheschermen levert esthetische oplossingen, zoals draaideuren, schuifdeuren en glazen douchewanden. Zowel maatoplossingen als standaardproducten voor hotels en particulieren.

Wema Mobile

Dit bedrijf maakt gebruiksvriendelijke apps. Bijvoorbeeld voor de leisure-industrie, maar ook voor communicatie met personeel. Het zijn maatwerkoplossingen, waarin verschillende systemen kunnen worden geïntegreerd.

Bamboovement

Bamboovement biedt alternatieven voor plastic verzorgingsproducten en zet zich in voor een duurzame, groene toekomst. De producten worden gemaakt van bamboe en afvalproducten uit de Scandinavische houtindustrie. Bamboovement levert onder meer aan hotels en luchtvaartmaatschappijen en compenseert de CO2-uitstoot van (vrijwel) alle producten door te investeren in projecten die de planeet beschermen.

Bubalou outdoor living

Bamboovement biedt alternatieven voor plastic verzorgingsproducten en zet zich in voor een duurzame, groene toekomst. De producten worden gemaakt van bamboe en afvalproducten uit de Scandinavische houtindustrie. Bamboovement levert onder meer aan hotels en luchtvaartmaatschappijen en compenseert de CO2-uitstoot van (vrijwel) alle producten door te investeren in projecten die de planeet beschermen.

SEMINAR PROGRAM

Behalve meer dan 200 leveranciers van nieuwe producten en oplossingen voor de hotelindustrie, is er ook dit jaar weer veel aandacht voor kennis. Op de Hotel Innovation Stage, mogelijk gemaakt door HotelPartner, delen experts en innovators twee dagen hun visie en vertellen over de nieuwste trends door middel van korte en pakkende presentaties in de bekende TEDx-stijl.

Nieuw: Hotel Business Stage

  • Op de gloednieuwe Hotel Business Stage, ondersteund door RoomRaccoon is er ruimte voor presentaties en paneldiscussies, waarin zakelijke oplossingen worden gegeven die kunnen zorgen van groei en ontwikkeling van een hotel. Tot slot is er de Social Business Space, in samenwerking met Swiss Sence. Hier kun je leren, maar ook netwerken met andere hoteliers en marktleiders.
  •  
  • Via de website kun je je opgeven voor de verschillende seminars. Hieronder vast een voorproefje van een paar lezingen die je zeker niet mag missen.
  •  
  • People Firstlessons from another industry
  • De hotel-industrie kan leren van de mislukkingen en successen van andere sectoren die vergelijkbare uitdagingen hebben. Met onder meer gastvrijheidsspecialist Sander Allegro en Picnic.
  • Hospitality Trends 2023 door Vincent van Dijk & Mieke Berkers
  • Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen binnen de hotelindustrie als het gaat om gastbeleving en design? Aan de hand van inspirerende beelden word je bijgepraat over de belangrijkste hoteltrends van dit jaar.
  • The Expectations of the Evolving Traveller by Google
  • Hoe is het reisgedrag veranderd ten opzichte van 2019, nadat de corona-pandemie de wereld even op zijn kop zette? Google presenteert de resultaten van een onderzoek naar de belangrijkste motivaties voor de vrijetijdsreiziger.
  • Generational Intelligenceunpacking talents of all generations
  • Hoe verschillende generaties kijken naar de wereld en hoe zij communiceren is totaal anders, maar toch zijn er ook verrassende overeenkomsten. We geven je wat interessante tools en inzichten.
  • Destination Gastronomy: re-designing and re-thinking your F&B offering
  • Nog nooit eerder zijn er zoveel uitdagingen geweest, maar ook zoveel kansen. Onder leiding van trendwatcher Gijsbregt Brouwer presenteren experts inspirerende ideeën op het gebied van eten en drinken.
  • Body Languagereimaging hospitality design
  • Medewerkers van een hotel opereren al lang niet meer discreet op de achtergrond, maar vormen een bruisende bron van inspiratie en stijl. Weg met de saaie uniformen, high-end ontwerpers vertellen hoe het ook kan.
  •  
  • Reserveer voor de seminars via www.Independenthotelshow.nl 

The Belgian Chapter – Influential Heads Together

Willem van der Zee duikt de Belgische markt in. Op basis van cijfers door STR gaat hij in gesprek met onder meer Didier Boehlen van de Antwerp Hotel Association. Martin Duchateau, eigenaar van Made in Hotels en staatssecreratis van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Pascal Smet.

Over de belangrijkste trends in de hotelsector: lees hier verder !

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*