Tine Bollen wordt nieuwe general manager van Kasteel van Ordingen

Tine Bollen wordt de nieuwe general manager van het Kasteel van Ordingen. Zij is de opvolgster van Yannick Bouts, die voor dezelfde functie naar La Réserve in Knokke vertrekt. “Dit is een kinderdroom die uitkomt. Ik was altijd al geïntrigeerd door hotels, waar het constante komen en gaan van gasten een bijzondere dynamiek brengt”, zegt de 39-jarige Bilzerse, die in Alken op een kwartiertje van haar nieuwe werkgever woont.

Vorige maand raakte bekend dat Yannick Bouts general manager wordt van La Réserve in Knokke. Onder zijn leiding kreeg het hotel van het Kasteel van Ordingen het label vijf sterren en werd het lid van Relais & Châteaux. Restaurant Aurum behaalde een Michelinster. Bij de aankondiging van zijn vertrek beloofde hij dat hij mee zou zoeken naar een opvolger. Het werd een opvolgster.

Yannick Bouts: “Er waren heel wat kandidaten voor de vacature. Bij de sollicitatie voelde ik meteen dat Tine Bollen de juiste persoon op de juiste plaats was. Ze heeft een ruime ervaring in de hotelwereld, is van de regio en weet mensen vanaf het eerste moment op hun gemak te stellen.”

Klantenbeleving

“Ik begin hier met ongelooflijk veel enthousiasme aan. Op zo’n unieke locatie met zoveel mogelijkheden wil iedereen werken”, zegt Tine. Na haar studies toerisme deed ze sales- en operationele ervaring op bij Châteauform, een groep van seminarie- en eventlocaties met meer dan 65 kastelen en landhuizen in Europa. “Ik was vaak op het hoofdkantoor in Parijs en leerde van oprichter Jacques Horovitz het belang van klantenbeleving kennen”, preciseert ze.
Daarna kwam ze terecht bij Martin’s Hotels. “Op het hoofdkantoor in Genval was ik verantwoordelijk voor sales en marketing. Ik was ook betrokken bij de opstart van Martin’s Red – het hotel van de Rode Duivels – en Martin’s Rentmeesterij in Bilzen. De voorbije twee jaar werkte ik bij vastgoedontwikkelaar Vestio. Daar verbreedde ik mijn kennis rond vastgoedbeheer en investeringen, maar ik wilde terug naar de hospitality. Mijn job in het Kasteel van Ordingen kwam als geroepen.”

Familie

Op haar nieuwe werkplek komt ze terecht in een familiale omgeving, want eigenaar Richard Sleurs, zijn zoon Koen en hun echtgenotes zijn nauw betrokken bij het reilen en zeilen in en rond het kasteel.
“Dat persoonlijke aspect vind ik net heel leuk, want wat ik al zei: klantenbeleving staat voorop. Dat begint bij de reservatie en eindigt na het uitchecken. In deze branche kan je mensen echt gelukkig maken. Daarom is de spontane hartelijkheid van het team ontzettend belangrijk.”