Redefining luxury tijdens de Independent Hotel Show

Op 11 en 12 maart vindt de Independent Hotel Show plaats in de RAI Amsterdam. Twee dagen lang worden de laatste hoteltrends gepresenteerd en worden hoteliers bijgepraat over de ontwikkelingen in de hotelindustrie.Het thema van deze speciale, vijfde editie is Redefining Luxury. Voor gratis registratie, klik op de link onderaan.

Redefining Luxury
‘Elk jaar proberen we zo goed mogelijk in te spelen op de vragen die momenteel spelen bij hoteliers. Dit keer hebben voor het thema Redefining Luxury is gekozen,’ vertelt Chaya Huisman van de Independent Hotel Show. ‘Een onderwerp dat momenteel enorm leeft in de hele industrie van luxemerken en niet in de laatste plaats in de hotel-business. De nieuwe generatie gasten, maar ook de nieuwe generatie medewerkers heeft hele andere verwachtingen als het gaat om ‘luxe’. In plaats van rode tapijten, gouden kranen en turn-downservice, verwachten zij een meer inclusieve, sociale, duurzame vorm van luxe. Een gepersonaliseerd aanbod, met veel aandacht voor de maatschappij en gezondheid en meer aandacht voor entertainment. Dit is voor veel hotels best een ingewikkelde transitie. Wij willen hotels hierbij helpen. Door nieuwe inzichten te bieden tijdens ons uitgebreide lezingen- en seminarprogramma op verschillende podia, maar ook door de allerlaatste trends te tonen en hen in contact te brengen met gepassioneerde eigenaren en vertegenwoordigers van topmerken. En daarnaast door ruimte en gelegenheid te bieden voor netwerken en het uitwisselen van kennis. Hiervoor richten we diverse lounges in die prachtig worden vormgegeven door topontwerpers, die op deze manier laten zij zien wat de designtrends van dit moment zijn.’

Maatwerk
Honderden General Managers en eigenaren van luxe en boetiekhotels uit Nederland, België en omliggende landen komen tijdens de Independent Hotel Show inspiratie opdoen bij meer dan 200 leveranciers die samen een goed beeld geven van de laatste hoteltrends. Chaya Huisman: ‘Van internationale merken als ASSA ABLOY en Geberit die hun allerlaatste innovaties tonen tot hand-picked bedrijven als YesPlease voor sustainable koffie-oplossingen, Tas Design voor branding, By Rockland voor duurzame work-wear, Douxe voor luxe linnengoed en bedding. Allemaal bedrijven die maatwerk kunnen leveren voor boetiek- en luxehotels, maar ook voor ketenhotels die zich realiseren dat lifestyle-hotels de toekomst hebben. Een zeer gevarieerde mix van hotelmanagementsystemen, cosmeticabedrijven en topdesigners. Kortom: alle leveranciers die nodig zijn voor de ontwikkeling van een nieuw hotel of een update van een bestaand hotel en hoteliers kunnen helpen met de ingewikkelde transitie.’ Het overzicht van de verschillende leveranciers is te vinden op de website van de Independent Hotel Show.

Seminarprogramma
Het uitgebreide seminarprogramma trekt altijd volle zalen. Twee dagen lang zijn er op verschillende podia leerzame lezingen, spraakmakende paneldiscussies en informatieve workshops die hoteliers handvatten bieden om een betere gastbeleving te creëren, het rendement te verhogen en de concurrentie voor te blijven. Met veel aandacht voor best-practices en concrete oplossingen waar hoteliers direct mee aan de slag kunnen. In de spotlight staat dit jaar onder meer Mike Rawson, Chief Information Officer van de snelgroeiende keten citizenM hotels, Hij zal spreken of strategische technologische keuzes, best practices voor integraties en schaalbare automatiseringsoplossingen. Rawson heeft een sleutelrol gespeeld in het stimuleren van digitale transformatie bij deze innovatieve hotelgroep die een eigen app lanceerde waarmee de gast kan inchecken, het licht, de temperatuur en televisie kan bedienen, maar ook roomservice kan bestellen. Een andere spreker, Neetu Mistry, Chief Commercial Officer van het pan-Europese Cycas Hospitality, geeft een inspirerende lezing over ‘Nieuwe en Creatieve Manieren om de Omzet te Maximaliseren’. Evy de Groote, expansiemanager van de succesvolle internationale hospitalitygroep limehome, deelt haar visie op de wensen van de moderne reiziger. Sem Schuurkes, mede-oprichter van het innovatieve urban lifestyle-concept CityHub, spreekt over zijn baanbrekende hotelconcept dat steeds meer wereldsteden verovert. Sylvain Floriant van STR zal een update geven over de ontwikkelingen binnen de huidige hotelmarkt, compleet met cijfers, trends en voorspellingen over groei en bezetting. Trendforecaster Vincent van Dijk opent net als vorig jaar het -hospitalityevenement met een lezing over het thema Redefining Luxury, waarbij hij verschillende praktijkvoorbeelden geeft van hotels die inspelen op de veranderende wensen van de nieuwe generaties gasten.

Belgian Chapter
Op 11 maart is er een speciale bijeenkomst voor Belgische hoteliers waarin wordt gefocust op de Belgische hotelmarkt, waarbij trends en feiten aan bod komen en een update wordt gegeven over lokale regelgeving. Voor de Belgische hoteliers is dit een mooie gelegenheid om elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren. Ook worden voor de derde keer de Independent Hotel Show Awards uitgereikt aan bijzondere independent hotels en hoteliers uit België en Nederland. Eerder vielen onder meer Les Cabanes d’Ostende en Botanic Sanctuary uit Antwerpen in de prijzen en ook dit jaar zijn verschillende Belgische hotels genomineerd.

Toonaangevend
De Independent Hotel Show Amsterdam is in enkele jaren uitgegroeid tot een toonaangevend evenement voor de hotelindustrie. Alle onderwerpen die nu spelen binnen de hotellerie komen aan de orde, van technologie tot design, van revenu-reputatiemanagement, van branding tot staffing, van sustainability tot social responsibility. ‘Independent hotels zijn hot. Boutique en luxehotels hebben afgelopen jaren een steeds grotere invloed op de hotelindustrie,’ vertelt Chaya Huisman. Omdat de vraag naar dit type hotels enorm is, zien we dat ook steeds meer ketenhotels boetiek- en lifestyle-hotels openen en overnemen. Een internationale trend die zich in rap tempo uitrolt. We zien dit terug in het aantal managers van grote hotelketens en hotelmerken die inspiratie komen opdoen om de luxe lifestyle-trends door te voeren in hun hotels. Zelfs zakelijke hotels realiseren zich dat ook de zakenmens behoefte heeft aan een gevoel van thuiskomen, ’s avonds aan een gezellige bar wil zitten of tot rust wil komen in een mooi ontwerpen spa.’
De Independent Hotel Show wordt behalve in Amsterdam ook jaarlijks georganiseerd in Londen, München en Miami.

Hoteliers en interieurontwerpers kunnen zich gratis registreren via deze registratielink. Leveranciers en andere bezoekers kunnen een entreeticket kopen voor 135 euro, exclusief BTW.
www.independenthotelshow.com