De omzet van LOGIS HOTELS heeft in 2019 de 150 miljoen euro overschreden, een jaarlijkse groei van +7%. Na een recordjaar in 2018 bevestigt LOGIS HOTELS haar groei en ambities met de afsluiting van een uitstekend jaar 2019: groei van de omzet verkregen door directe reserveringen via de dynamische keten (+22%) van het netwerk met 197 nieuwe leden en 46.000 houders van een klantenpas die vertrouwen hebben in het merk.
In 2019 zijn de reserveringen op logishotels.com
en de mobiele applicatie met meer dan 22% gestegen. In dezelfde periode
is de groei van e-distributors beperkt gebleven tot 11%: LOGIS
HOTELS neemt zelfs marktaandeel over van de Online Travel Agents , door
middel van een digitale omnichannel strategie die de moeite loont.
Een nieuw feit is dat de toenemende Amerikaanse (+23%) en Zwitserse
(+17%) klanten de iets lagere groei van de Engels klanten (+5,2%)
compenseert. Het Engelse cliënteel blijft echter op de tweede plaats
staan na de Fransen.
In Frankrijk behalen de regio’s Normandië (+25% vs n-1), Grand Est
(+24% vs n-1) en Provence-Alpes-Côte d’Azur (+15% vs n-1) de grootste
groei met betrekking tot de omzet binnen het netwerk van LOGIS HOTELS.
Met een omzet van 168 miljoen euro, en zes merken L’Exception Logis,
Logis Hôtels, Auberge de Pays, Citotel, Châteaux & Demeures en Urban
Style, die voort zijn gekomen uit de samenwerking met CITOTEL,
vertegenwoordigt de groep LOGIS HOTELS-CITOTEL voortaan meer dan 16.000
lokale werknemers, 30.000 seizoenarbeiders en meer dan 3.000 leerlingen.
In 2019 heeft LOGIS HOTELS een toename van 26% van actieve
klanten in het loyaliteitsprogramma gekend en een omzetstijging van
+3.7%.