Marriott International verwacht in 2023 wereldwijd meer dan 35 luxehotels te introduceren

Tijdens de International Luxury Travel Market (ILTM) in die begin december plaatsvond in het Franse Cannes, heeft Marriott International, Inc. plannen aangekondigd om in 2023 meer dan 35 luxehotels te introduceren, die de unieke en betekenisvolle ervaringen bieden die de hedendaagse luxereiziger wenst. Met een ongeëvenaard portfolio van luxemerken, waaronder The Ritz-Carlton, Ritz-Carlton Reserve, St. Regis, W Hotels, The Luxury Collection, EDITION, JW Marriott en Bulgari Hotels & Resorts, blijft Marriott International de grenzen verleggen en reizen opnieuw vormgeven met een wereldwijd geïnspireerd perspectief dat de toekomst van luxe definieert.

Met een ongeëvenaarde aanwezigheid van bijna 500 luxehotels en -resorts in 68 landen en gebieden is Marriott International klaar om zijn positie als wereldleider op het gebied van luxe gastvrijheid verder uit te bouwen met meer dan 200 luxehotels in de ontwikkelingspijplijn. Van Kenia tot Singapore en van Japan tot Mexico zullen volgend jaar meer dan 35 nieuwe hotels worden geopend in populaire en opkomende bestemmingen over de hele wereld.

De grote vernieuwing van luxe
De wereld heeft na de gebeurtenissen van de afgelopen jaren een ingrijpende culturele verschuiving ondergaan, zo blijkt uit een onderzoek naar de impact op de waarden en ambities die voor gasten het belangrijkst zijn, uitgevoerd in samenwerking met creatief bureau Team One. “We kijken naar de grote vernieuwers, mensen die crises zien als momenten van kansen om hun leven te heroverwegen en de wereld om hen heen opnieuw vorm te geven. Onze collectieve denkwijze is veranderd van reizen als een luxegoed naar een activiteit die essentieel is voor het algehele welzijn”, aldus Tina Edmundson, Global Brand and Marketing Officer, Marriott International. “Meer dan ooit tevoren geven onze gasten prioriteit aan meer zinvolle reizen en tijd doorbrengen met geliefden, op zoek naar ervaringen die hun persoonlijke waarden weerspiegelen en hun algehele kwaliteit van leven verbeteren.”

“Of het nu een focus is op het koesteren van nauwere relaties, een verlangen om meer aanwezig te zijn, of het vinden van manieren om een positieve impact te maken, in al onze luxe merken evolueren we om onze gasten in staat te stellen zich te concentreren op wat zij het belangrijkst vinden,” zei Chris Gabaldon, Senior Vice President, Luxury Brands, Marriott International. “Terwijl we ons portfolio van luxe hotels en resorts in enkele van de meest iconische en fascinerende bestemmingen wereldwijd uitbreiden, stelt onze groeiende aanwezigheid ons in staat de transformerende ervaringen te bieden die leiden tot een hernieuwd gevoel van doelgerichtheid en een verbeterd mentaal en fysiek welzijn voor de moderne luxereiziger.”

The Ritz-Carlton loopt voorop met innovatie en wereldwijde groei
Met een nieuwe hedendaagse esthetiek en de legendarische service van het gerenommeerde merk blijft The Ritz-Carlton leiden door innovatie terwijl het zijn portfolio op doordachte wijze uitbreidt op de meest opwindende bestemmingen ter wereld. In 2022 zorgde het iconische merk voor wereldwijde opwinding met debuten in de New Yorkse wijk NoMad en in Amman, naast de lancering van Evrima, het eerste jacht uit The Ritz-Carlton Yacht Collection. In het komende jaar verwacht het merk twee nieuwe hotels te openen in Noord-Amerika, waaronder het eerste hotel in de Amerikaanse regio Pacific Northwest met The Ritz-Carlton, Portland, en The Ritz-Carlton Paradise Valley, The Palmeraie in Arizona’s begeerde gebied Scottsdale. The Ritz-Carlton, Melbourne, zal volgend jaar de aanwezigheid van het merk in Australië vergroten, terwijl The Ritz-Carlton, Fukuoka, naar verwachting een nieuw aanbod zal doen in het zakendistrict van deze zuidwestelijke Japanse stad. Ritz-Carlton Reserve verwacht zijn exclusieve portefeuille in 2023 uit te breiden met Rissai Valley, een Ritz-Carlton Reserve nabij de historische Chinese vallei van Jiuzhaigou en Nujuma, een Ritz-Carlton Reserve voor de westkust van Saoedi-Arabië en onderdeel van het Rode Zee-project van het land.

St. Regis viert zijn voortrekkersrol in aantrekkelijke nieuwe bestemmingen
St. Regis blijft zijn positie als wereldwijd luxe-icoon versterken door zijn vooruitstrevende geest, kenmerkende glamour en gevierde rituelen naar enkele van ’s werelds meest begeerde bestemmingen te brengen. In 2023 verwacht het merk The St. Regis Kanai Resort te introduceren, een betoverend toevluchtsoord in een 620 hectare groot natuurreservaat op het Mexicaanse schiereiland Yucatán, met uitzicht op de oceaan vanuit elke kamer. In het komende jaar verwacht St. Regis ook zijn aanwezigheid in Noord-Amerika uit te breiden met The St. Regis Chicago, een prachtig architectonisch wonder ontworpen door Jeanne Gang Studio. Het iconische merk zal ook zijn befaamde Butler Service en legendarische erfgoed naar Belgrado brengen en zal naar verwachting zijn eerste twee hotels in Saoedi-Arabië openen met een hotel in Riyad en een resort op een eigen privé-eiland in het Rode Zee-project. Het afgelopen jaar zijn er ook St. Regis hotels geopend in Qatar, India, Koeweit en Indonesië.

W Hotels blijft grenzen verleggen en breidt uit naar iconische bestemmingen
In 2022 introduceert W Hotels een vernieuwde kijk op zijn bescheiden benadering van luxe en is het van plan om subtiele verfijning te brengen in elk van zijn 67 hotels over de hele wereld. W verlegt de grenzen van verheven design, regionaal geïnspireerde programmering en zijn iconische “Whatever/Whenever” service, die is verfijnd voor de volgende generatie reizigers. Met de opening van W Algarve – boven op de dramatische kliffen van Zuid-Portugal – en W Costa Navarino – gelegen aan de zanderige kusten van Griekenland – debuteerde het merk in 2022 op twee gewilde locaties en bood het een kijkje in de nieuwe visie van W. Dit jaar bracht ook verdere groei in het Midden-Oosten met de toevoeging van W Dubai – Mina Seyahi, 31 verdiepingen boven de Arabische Golf, en in Canada met het W Toronto, dat knipoogt naar het rijke muzikale erfgoed van de stad met Canada’s eerste W Sound Suite – de kenmerkende opnamestudio-ervaring van het merk – en de legendarische kunstscène, de diversiteit van de cultuur en de erfenis van inclusiviteit van Toronto viert. Tot 2023 verwacht W Hotels zijn deuren te openen in Praag, Boedapest, Edinburgh, Sydney, Macau en Milaan. Later volgend jaar zullen naar verwachting ook W New York – Union Square en W Hollywood opduiken met een volledig nieuwe W-ervaring.

De snelle uitbreiding van EDITION gaat door in topbestemmingen
EDITION, een unieke luxecollectie van geïndividualiseerde hotels die wordt beschouwd als het volgende hoofdstuk in het lifestylehotelverhaal, breidde in 2022 uit naar Madrid en Tampa. EDITION Hotels staat bekend om zijn geraffineerde design, zijn smaak van de locatie en zijn moderne service en breidt in 2023 snel internationaal uit met nieuwe openingen in verschillende regio’s, waaronder de eerste hotels in Italië, Mexico en Zuidoost-Azië. Met momenteel 15 hotels in de wereldwijde portefeuille zal EDITION naar verwachting zijn persoonlijke en intieme gastvrijheidservaring uitbreiden tot 21 bestemmingen aan het eind van 2023, met naar verwachting volgend jaar openingen in Rome, Riviera Maya in Kanai, Tokio, Ginza, Singapore, Jeddah en Doha.

The Luxury Collection biedt transformationele ervaringen en authentieke bestemmingen
Het groeiende ensemble van meer dan 120 hotels over de hele wereld biedt de belofte van authentieke ervaringen die een diepe indruk geven van de bestemming. In 2022 toonde het merk met de opening van Santo Mauro verheven vorstelijke interieurs en epicuristische hoogstandjes van wereldklasse in Madrid, bracht het met Cosme luxueuze kustcharme naar het idyllische Griekse eiland Paros en maakte het zijn debuut in Australië met de opening van The Tasman in Hobart, een stad aan het water met een rijke geschiedenis. Met elk hotel als een portaal naar de unieke charmes van de bestemming, verwacht The Luxury Collection volgend jaar gebouwen te openen op boeiende locaties over de hele wereld, waaronder Turkije, Barbados, Japan, Mexico en Tbilisi, Georgië.

JW Marriott viert gasten door welzijnservaringen en uitzonderlijke service
Geïnspireerd door zijn legendarische naamgenoot en met ervaringen die gasten aanmoedigen om volledig aanwezig te zijn, richt JW Marriott zich op verfijnde, bewuste reizigers die een balans zoeken in geest, lichaam en ziel. In 2022 vierde het merk openingen in boeiende bestemmingen zoals São Paulo, Changsha, Istanbul, Bangalore en Frankfurt, waar het merk zijn debuut maakte in Duitsland. In het komende jaar verwacht JW Marriott zijn kenmerkende stijl van warme, authentieke service naar gevestigde en opkomende bestemmingen te blijven brengen met geplande openingen van Madrid tot Jeju Island, Zuid-Korea, en Dallas tot Xi’an en Berlijn. Het merk is ook van plan om in 2023 het luxe safarisegment te betreden met de verwachte opening van JW Marriott Masai Mara Lodge in Kenia.

Op de foto: The Ritz-Carlton Paradise Valley, The Palmeraie

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*