Stephanie Linnartz stapt op bij Marriott International

Marriott International kondigde op 21 december aan dat langjarig leidinggevende Stephanie Linnartz heeft besloten het bedrijf te verlaten, met ingang van 24 februari 2023. Mevrouw Linnartz is benoemd tot President en CEO van Under Armour.

“Het is met zeer gemengde emoties dat ik het nieuws deel dat Stephanie Linnartz, een 25-jarige veteraan van Marriott, heeft besloten terug te treden als President  van Marriot International”, aldus Anthony Capuano, CEO van Marriott International. “Aan de ene kant ben ik enthousiast over dit volgende hoofdstuk in Stephanie’s carrière. Anderzijds ben ik bedroefd over het vertrek van zo’n geweldige executive. Naast de samenwerking die Stephanie en ik in onze functies hebben, zijn we goede vrienden. We hebben elkaar meer dan twintig jaar gesteund in onze carrières bij Marriott en in ons leven buiten het bedrijf. Zeggen dat ze gemist zal worden is een understatement – maar ze zal altijd deel uitmaken van onze Marriott-familie.”

Als President van Marriott sinds 2021 heeft mevrouw Linnartz leiding gegeven aan alle aspecten van de wereldwijde consumentenstrategie van het bedrijf, waaronder merk, marketing, verkoop, revenue management, customer engagement, digitaal, informatietechnologie, opkomende bedrijven en loyaliteit. Ze houdt ook toezicht op de wereldwijde ontwikkelingsorganisatie van Marriott, die verantwoordelijk is voor de strategische groei van de 30 merken van het bedrijf, en op de wereldwijde functies voor ontwerp- en operationele diensten. Daarnaast heeft mevrouw Linnartz een team van wereldklasse ontwikkeld en het voortouw genomen bij de vooruitgang van het bedrijf op gebieden als technologie en gastvrijheid, de voortdurende groei van het Marriott Bonvoy loyaliteitsplatform, de uitmuntendheid van Marriott’s merkenportfolio en ecologische duurzaamheid.

“Het is een van de belangrijkste en beste ervaringen van mijn leven geweest om een carrière bij Marriott op te bouwen,” zei mevrouw Linnartz. “Ik zal altijd dankbaar zijn voor de kansen die ik kreeg om een rol te spelen in de groei van het bedrijf en het leiderschap in de sector. Ik ben dankbaar voor de steun en vriendschap van de heer Marriott, Arne Sorenson, David Marriott en Tony Capuano door de jaren heen. Hoewel ik misschien niet elke dag door de gangen van Marriott loop, zal ik nog steeds een Marriott Bonvoy-lid zijn en een loyalist aan onze ongelooflijke portefeuille van merken.”

Mevrouw Linnartz, die haar Marriott-carrière begon in 1997, heeft in de daaropvolgende 25 jaar in verschillende functies gewerkt, van financiën en business development tot revenue management en sales en marketing. Ze speelde een cruciale rol tijdens de overname van Starwood Hotels & Resorts door Marriott, onder meer door toezicht te houden op de integratie van verschillende bedrijfsfuncties en bedrijfskritische systemen. In 2019 combineerde het bedrijf onder haar leiding de loyaliteitsprogramma’s van Marriott en Starwood tot ’s werelds grootste hospitality loyaliteitsprogramma, Marriott Bonvoy, dat momenteel wereldwijd meer dan 173 miljoen leden telt. Mevrouw Linnartz is lid van de raad van bestuur van The Home Depot, ’s werelds grootste home improvement retailer. Ze behaalde een bachelor in politieke wetenschappen aan het College of the Holy Cross, waar ze lid is van de Board of Trustees, en ze behaalde haar Master of Business Administration aan het College of William and Mary.

Over Marriott International

Marriott International, Inc. is gevestigd in Bethesda, Maryland, VS, en omvat een portefeuille van bijna 8.200 eigendommen onder 30 toonaangevende merken in 138 landen en gebieden. Marriott exploiteert en franchiseert hotels en verleent licenties voor vakantie-eigendommen over de hele wereld. Het bedrijf biedt Marriott Bonvoy® aan, het zeer bekroonde reisprogramma. www.Marriott.com

Over Under Armour, Inc.

Under Armour, Inc. met hoofdkantoor in Baltimore, Maryland, is een toonaangevende ontwikkelaar, marketeer en distributeur van merkkleding, schoeisel en accessoires voor sportprestaties. De innovatieve producten en ervaringen van Under Armour zijn ontwikkeld om atleten beter te laten presteren.