Verbreding netwerk en rebranding operatie bij Romantik Hotels & Restaurants

Romantik Hotels & Restaurants heeft haar logo en huisstijl vernieuwd en gaat nadrukkelijk op zoek naar een nieuwe generatie verblijfstoeristen en culinair geïnteresseerden.  De verjonging van de huisstijl gaat gepaard met een verdere verbreding van het netwerk, dat inmiddels bestaat uit 550 hotels in Europa, 120 in Azië en 24 lodges in Namibië.

In de afgelopen twee jaar is nadrukkelijk geïnvesteerd in digitalisering van de dienstverlening aan de aangesloten bedrijven en de reserveringsmogelijkheden voor gasten.  De digitale banden met de hotelgast zijn aangehaald en de one-to-one marketing is meer dan voorheen gericht op attentie en loyaliteit van de gast.

Nieuw logo

De sleutel is gebleven, maar is ingeruild voor een dynamischer en jongere versie. Eenvoudig en herkenbaar, de toegankelijkheid voor iedereen van de Romantik bedrijven symboliserend. Romantik bedrijven zijn overwegend vier- en vijfsterren verblijven, maar bieden altijd een gemoedelijke sfeer. Met de nieuwe communicatie beoogt Romantik de nadruk te leggen op de beleving van de gast en op de speciale momenten in hun leven. De gast staat geheel in het centrum van zijn eigen Romantik-beleving. Met het “Explore” thema van de externe communicatie wordt de verblijfstoerist uitgenodigd een speciale ervaring te verkrijgen als ‘ontdekkingsreiziger’ bij Romantik.

Umbrella Brand

Het denken vanuit de beleving van de hotelgast brengt ook nieuwe kansen met zich mee voor een verbreding van het sterke Romantik brand. Voorlopig worden nog uitsluitend de hotels en restaurants onder de naam Romantik Hotels & Restaurants geschaard, maar dit gaat dit jaar nog veranderen, aldus Thomas Edelkamp, algemeen-directeur. In de nabije toekomst gaat de differentiatie verder en komen er onder meer Pearls by Romantik (upscale vijfsterrenhotels), Romantik B&B’s, Romantik Chalets, Romantik Townhouses.   

Nieuwe bedrijven in België en Nederland

Begin dit jaar kondigde Romantik Hotels reeds aan drie nieuwe leden te hebben verworven in Nederland en België.  Dit zijn het Romantik Hotel Mondragon (met Restaurant Cristo) in Zierkzee, Romantik Boutique Hotel ’t Fraeyhuis in Brugge en het luxe B&B Hotel Zonnehuis in De Haan aan de Belgische kust.