
Dat Reputation Management een hot item is, ontgaat ook Hotrec – Hospitality Europe – niet. Met de recente campagne #StopFakeReviews Campaign ondersteunde deze overkoepelende organisatie van Europese horeca-federaties dit initiatief van het Italiaanse lid FIPE om mensen bewust te maken van de groeiende invloed van valse online recensies in de horecasector.
Valse recensies ondermijnen het consumentenvertrouwen, verstoren eerlijke concurrentie en schaden de reputatie van eerlijke bedrijven. Aangezien 66% van de Europese consumenten het afgelopen jaar te maken heeft gehad met nepreviews (Consumer Score Board 2025), moet er dringend actie worden ondernomen om de transparantie op de online markt te vergroten. Hotrec leverde einde maart al formeel commentaar aan de Europese Commissie en mobiliseert nu zijn netwerk om de boodschap van de campagne kracht bij te zetten.
Digitale reputaties verdienen een betere bescherming. Neem gratis deel aan het Hotel Business Event, congres en netwerkdag voor de hotel- en logiessector, op 25 september in Leuven. Thema van de voormiddagsessie: BUILD YOUR REPUTATION.
Naar de website >>