Hotel The Ostendian gaat in zee met De Witte Lietaer

In hotel The Ostendian staat de gastbeleving centraal. Het gebruik van hoogwaardig hoteltextiel is daar een volwaardig onderdeel van. Daarom gaat het fonkelnieuwe hotel voor het bed- en badlinnen in zee met De Witte Lietaer. De keuze voor deze Belgische textielspecialist met meer dan 125 jaar ervaring past perfect binnen het streven van The Ostendian naar comfort en authenticiteit.

Het gloednieuwe viersterrenhotel The Ostendian, dat eind maart zijn deuren opende in het Sky District van Oostende, belichaamt de ziel van de stad in elk detail. Met 113 kamers, waaronder 4 themasuites, biedt het nieuwbouwhotel een unieke beleving die de rijke cultuur en geschiedenis van Oostende weerspiegelt.

Destination within the destination
The Ostendian is een buitenbeentje binnen de portfolio van de C-Hotels groep, waar het hotel deel van uitmaakt. De ontwerpers (The Brand Guys: Dries Henau & Yuri Vandenbogaerde en Bart Balcaen van BLCN DESIGN) kregen de briefing om een totaalconcept te ontwikkelen om van het hotel een ‘destination within the destination’ te maken. Het werd een concept die in de ‘Soul Ostendaise’ duikt, waarbij men de gasten kleine hapjes van Oostende laat proeven. Om de sfeer en de beleving te versterken, vraagt een project als The Ostendian om maatwerk tot in de kleinste details. Dat geldt van de meubels tot de muurbekleding en verlichting, maar ook voor hoteltextiel, zoals bed- en badlinnen en kamerjassen.

Esthetiek en functionaliteit
Hotel The Ostendian maakt gebruik van de hoogwaardige textielproducten van De Witte Lietaer. Voor General Manager Aster Baert is de samenwerking tussen The Ostendian en De Witte Lietaer een logische keuze: “De Witte Lietaer, een Belgisch merk met meer dan een eeuw ervaring, staat bekend om zijn hoogwaardige en duurzame textieloplossingen op maat van de hotelsector. Hun producten combineren esthetiek met functionaliteit, wat perfect aansluit bij de visie van The Ostendian om gasten een luxueuze en comfortabele ervaring te bieden.”
“Naast het vakmanschap en de kwaliteit van het hoteltextiel, biedt De Witte Lietaer ook een goede service en opvolging,” gaat Aster Baert verder. “Je kan steeds bij een contactpersoon terecht voor advies en je kan rekenen op een snelle levering. Bovendien is de keuze enorm. En niet onbelangrijk: De Witte Lietaer biedt luxueuze kwaliteit aan tegen een eerlijke prijs.”

Kwalitatief en duurzaam
Volgens Thomas Silversmet, Sales Director Benelux bij De Witte Lietaer, krijgt het bed- en badlinnen het steeds hard te verduren, aangezien het na elk gebruik grondig gereinigd wordt voor de volgende gasten. Het hoteltextiel van De Witte Lietaer is speciaal voor dat intens gebruik ontworpen. “Ons textiel is aangepast aan deze intensiviteit en laat zich ook prima onderhouden, zonder kwaliteitsverlies.’
“Voor het bedlinnen hebben we in ons hotel gekozen voor de kwalitatieve Galvano-lijn,” pikt Aster Baert op het gesprek in. “De Bo badjassen zijn superzacht en ademen luxe. Dit alles voorzien van een ecolabel. Op die manier tonen we in The Ostendian dat duurzaamheid geen loos begrip is.”

Op maat en gepersonaliseerd
“Belangrijk is dat De Witte Lietaer hoteltextiel levert op maat van de wensen van The Ostendian,” benadrukt Thomas Silversmet. “Bij ons geen gedoe met vaste maten. We werken hier alles af op maat van de wensen van het hotel en het project.”
“Steeds meer hotels kiezen voor gepersonaliseerd textiel. Dat is in The Ostendian ook het geval. In zowel de handdoeken als de badjassen is een subtiel logo ‘O’ ingeweven of geborduurd. Deze details versterken de merkidentiteit van The Ostendian en dragen bij tot een onderscheidende ervaring.”

Meedenken over personeel
General Manager Aster Baert denkt er over na om die branding in de toekomst door te trekken. Wellicht komt er ook een aangepast pillow menu.
Ondertussen wordt er in The Ostendian gewerkt met innovatieve producten van De Witte Lietaer, waarmee bewezen wordt dat er wordt meegedacht over ergonomie en de noden van het personeel. Thomas Silversmet: ”Dankzij bijvoorbeeld de handgaten in de dekbedovertrekken, is het mogelijk voor één persoon om sneller en ergonomisch een bed op te maken. De dubbele en omkeerbare stikking in de slopen zorgt er ook voor dat men geen tijd verliest bij het verversen van de kussens.”

Onderscheidend vermogen
Aster Baert en Thomas Silversmet zijn er vast van overtuigd dat The Ostendian zich met de keuze voor deze hoogwaardige textielproducten van De Witte Lietaer onderscheidt op de hotelmarkt: “Een fris gewassen laken, zachte handdoeken en een ‘cosy’ badjas tillen de hotelervaring naar een hoger niveau. Met het hoteltextiel van De Witte Lietaer wordt geïnvesteerd in een totale gasttevredenheid en -beleving”, besluiten Aster Baert en Thomas Silversmet.

Door Peter Van Oyen – Foto’s De Witte lietaer/The Ostendian